Hoe werkt het?
Hoe werkt het bestelproces van LokaalBommel en het ophalen van je bestellingen? Hieronder leggen we het je graag uit.
Ga naar “Bestellen” in het menu;
Klik door naar de website van Cropsie. Bestellen kan vanaf vrijdag 12:00;
Bestel de producten die je wilt, bij boeren naar keuze, en betaal meteen;
De bestelling kan gedaan worden tot dinsdagavond 23:59;
Je krijgt een orderbevestiging in je mailbox;
Op donderdagavond is het afhaalmoment van 19:00-19:30;
Het afhaalmoment vindt plaats op de Van Heemstraweg-West, tussen de hockeyvereniging en de Jeu de Bommel;
Parkeer je auto of fiets netjes, zodat we geen overlast veroorzaken;
Ben je er voor het eerst? Vraag naar Ralph of Brigitte zodat ze je wegwijs kunnen maken. Net als de producenten dragen ze groene hesjes;
Haal je bestelling(en) op bij de boer(en). Heb je bij meerdere boeren besteld? Dan haal je de bestelling ook bij meerdere boeren op;
Geniet van je super verse lokale eten!
WAAROM DOEN WE DIT?
BETER ETEN DOOR
KORTE KETENS
Vraag & Antwoord
Algemeen
- Ik heb een vraag of een klacht; wie kan ik benaderen?
- Antwoord: Op de pagina ‘Boeren’ vind je de contactgegevens van alle deelnemende producenten. Word je niet naar tevredenheid geholpen? Stuur ons een berichtje via info@lokaalbommel.nl.
- Kan ik het concept van LokaalBommel ook in mijn woonplaats opzetten?
- Antwoord: Ja, dat kan zeker! We hebben alles al voorbereid zodat je de website kosteloos kan gebruiken. Stuur ons een berichtje als je interesse hebt.
Bestellingen
- Moet ik lid worden van LokaalBommel?
- Antwoord: Nee. Daarnaast is er ook geen enkele verplichting om elke week te bestellen. Je bepaald dus zelf wat, wanneer en hoeveel je besteld.
- Hoe worden kosten voor website en betalingsverkeer betaald?
- Antwoord: LokaalBommel verdient niets aan bestellingen. Van de omzet wordt 5% ingehouden om de kosten voor de website en betalingsverkeer te betalen. We gaan 2x per jaar kijken of dit voldoende is en passen dit percentage zo nodig aan. Ons doel is om zo veel mogelijk omzet bij de boeren terecht te laten komen.
- Ik wil graag bestellen maar de webshop is leeg. Hoe kan dat?
- Tussen dinsdagnacht (23:59) en vrijdagochtend (12:00) is de webshop inderdaad even ‘leeg’. Deze tijd hebben we nodig om de producten voor de nieuwe week online te krijgen.
- Waarom krijg ik mailtjes van Cropsie met de vraag of ik bestellingen wil ‘markeren als ontvangen’ of de bestelling is ‘gemarkeerd als voltooid’?
- Om de vraag goed te beantwoorden eerst wat over de achtergrond van Cropsie, de webshop die LokaalBommel gebruikt. Cropsie is opgericht om particulieren, die bijvoorbeeld een appelboom hebben, de mogelijkheid te geven de appels of appelmoes te verkopen. Natuurlijk zijn de kopers óók particulieren. Via Cropsie kan er zoals je ziet besteld én meteen betaald worden. Deze betaling wordt normaal pas vrijgegeven als zowel de koper én de verkoper akkoord hebben gegeven dat de producten daadwerkelijk zijn opgehaald.Met LokaalBommel gebruiken we nu Cropsie, waar dus ook bovenstaande functionaliteit in zit. We gebruiken echter deze functionaliteit niet, betalingen worden naar de boeren gedaan na het ophaalmoment omdat we zeker weten dat de producten opgehaald zijn. De meldingen kan je daarom als niet verzonden beschouwen (achter de schermen kunnen wij de bestellingen als voltooid markeren, zodat we met een ‘schone’ bestellijst de nieuwe week in gaan). We zijn ons bewust dat deze mailtjes irritant en dus ook verwarrend zijn. Vandaar dat we op dit moment een nieuwe Cropsie aan het ontwikkelen zijn die specifiek geschikt is gemaakt voor LokaalBommel. We hopen dat deze in mei/juni beschikbaar gaat komen.Tot die tijd heb je dus nog even last van teveel mailtjes, maar zoals gezegd hoef je hier dus niets mee te doen.
Ophaalmoment
- Hoe herken ik de deelnemende boeren?
- Antwoord: De boeren hebben een groen vestje aan. Daarnaast zullen ze op hun busjes/auto’s de bedrijfsnaam tonen.
- Kan iemand anders mijn bestelling ophalen voor mij?
- Antwoord: Ja, dat kan. Zorg dat diegene jouw bestellijst mee krijgt.
- Ik ben verhinderd en kan niemand vinden om mijn bestelling op te halen. Wat nu?
- Antwoord: Probeer de boer waar je het grootste gedeelte van je bestelling hebt gedaan te bellen. Stem af wat de mogelijkheden zijn om toch jouw bestelling te krijgen. De contactgegevens staan op de pagina van de betreffende boer.
- Ik ben vergeten om de bestelling op te halen.
- Antwoord: We adviseren om in jouw Cropsie-account je mobiele telefoonnummer toe te voegen. Zo kunnen boeren je bellen als er iets is met je bestelling, of als je niet komt opdagen op het ophaalmoment. Hebben de boeren je niet gebeld? Zoek dan zelf even contact met ze; de contactgegevens vind je hier (klik door naar de pagina van de boer).